Blog

20-09-2022

Vi er ankommet til Berlin.

1. Da vi skulle med S- toget til Hovedbanegården, fik vi at vide, at det ville holde på stationen ii længere tid. Vi gav det 10 minutter,  og der var stadig ikke signal om, at det ville køre. Det havde jeg ikke nerver til, så vi tog en taxa. 222 kr.

2. Toget var proppet, der var ikke plads til vores bagage. Så selv om vi havde pladsbilletter, var det temmeligt ubekvemt.

3. Vi fandt nu ud af, at vi ikke skulle med færgen. Heldigvis havde vi købt et par sandwich.

4. Ved skiftet i Hamborg var der lavet om på rækkefølgen på togvognene. Da vi ikke kunne finde den rigtige, "hoppede" vi bare om bord i den tro, at vi  kun gå gennem toget til den rigtige. Det kunne vi ikke, og da hr. Mand ikke er så mobil, som han var engang, kunne vi ikke nå over i den anden afdeling.

Der var vi for en gangs skyld heldige, vi fandt en 2.klasse vogn med god plads, så der slog vi os ned.

Bonusinfo: Nej vi kunne ikke spise op, det kunne vi heller ikke sidste gang, vi fik det.

16-09-2022

Om fredagen spiser vi fisk, det gjorde vi også i dag.

Det blev laks, med røde kartofler, stegt kartoffelmos, det var en rest fra i går, hvor jeg havde rørt et æg i. Citronsauce, lavet på mælk, maizena og citron, mælk med maizona stod i 10 minnutter og småkogte inden jeg kom citrinsaft og Herbamare i. Vi fik en sprød kålsalat, Fakta, men citron/ oliedressing, de røde kartofler, Fakta, var frosne og blev lavet i min Actifryer.

Bonusinfo: Når laksen kommer i kog, slukker jeg for varmen, så får den lov til at stå og blive færdig.

06-09-2022

De røde kartofler blev for en gangs skyld rigti gode i min actifry. De var sprøde på den helt rigtige måde. De blev skåret tyndt, krydret med tørret timian, salt og peber, og selvfølgelig en sjat olivenolie.
Bonusinfo: De røde i pommefrites størrelse, som jeg selv har skåret ud, bliver blød. Det gør dem fra frost ikke.

03-09-2022

På det sidste har jeg været en del i bus og tog, der har været en del interessante oplevelser.

En smuk ung kinde tager en Red Bull frem og drikker. Det er sjældent kvinder sidder og drikker alene og så tidligt på dagen.

En anden kvinde ikke speciel smuk, stor med kunstige vipper, tatoveringer, men med en overdådig bare,  hvor hun holder sit buskort.

3 mænd fra Brøndby med guldøl i dåser på vej til F'cks kamp mod Silkeborg, de var F'ckfan, mærkeligt men de var ikke speciel skarpe at høre på.

Kvinde som talte højlydt i telefon, mens hun drak "vand", men var det nu også vand, for hun blev mere og mere snaldret at høre på efterhånden, som væsken svandt i flasken

Selvfølgelig var der også en med fødderne oppe, og det kan både hankøn og hunkøn, men det er altid en med rødder i Danmark.

Bonusinfo: Jeg er IKKE F'CKfan

23-08-2022

Det er ved at være slut med at bo i sommerhuset. Byen kalder, gymnastik, dans, selskabelighed og andet kalder.

Jeg har stort set ikke lavet en pind hele sommeren. Jeg har brugt en hver tænkelig undskyldning for at slippe.

Jeg er blevet mindet om, hvordan vi i starten hele tiden sad og kiggede ud ad vinduet,  Det har jeg også gjort denne sommer.

En stor del af tiden tilbringes dog også udenfor

Træerne, rådyrene, egernerne, fuglene. Jeg savner svalerne, i år har der ellers været flere insekter.

Bonusinfo: Vi er kommet først til vores hasselnødder, men egernet få også.